X
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
 
متن تصویر:
صفحه اصلی > مقالات 

 

آخرین مطالب
دوشنبه 30 مهر 1397
کرسی آزاد اندیشی ارائه نظر "عرصه‌های فقهی در تدوین فرهنگ رانندگی"
به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشکده سبک زندگی؛ اولین کرسی آزاد اندیشی سبک زندگی اسلامی با عنوان «عرصه‌های فقهی در تدوین فرهنگ رانندگی» با حضور محققان و علاقمندان برگزار خواهد شد.
پنج شنبه 19 مهر 1397
دیدار و گفتگوی حجت الاسلام و المسلمین دکتر فعالی با دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه آیت الله حسینی بوشهری
دکتر محمدتقی فعالی ریاست محترم مؤسسه فرهنگی هنری سبک‌زندگی آل‌یاسین با دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه آیت الله حسینی بوشهری دیدار و گفتگو کردند.
پنج شنبه 19 مهر 1397
سرفصل‌های رشته مطالعات سبک زندگی اسلامی در مقطع سطح سه حوزه
بیست و سومین جلسه شورای علمی مؤسسه سبک زندگی آل یاسین با حضور اعضاء تشکیل شد.
شنبه 7 مهر 1397
تعیین موضوعات کرسی های آزاد اندیشی پژوهشکده سبک‌زندگی اسلامی در سال 1397
26 موضوع کرسی‌های آزاد اندیشی پژوهشکده سبک‌زندگی اسلامی مورد تصویب کمیسیون کرسی‌های آزاداندیشی حوزه علمیه قم قرار گرفت. برخی از این موضوعات به شرح زیر است:
چهارشنبه 4 مهر 1397
اتمام ترجمه و تعلیقه کتاب «سبک‌های زندگی و خرده فرهنگ‌ها»
به گزارش اداره روابط عمومی مؤسسه سبک زندگی آل یاسین؛ کار ترجمه کتاب «سبک‌های زندگی و خرده‌فرهنگ‌ها؛ پیشینه و چشم‌انداز جدید» رو به پایان است.
پيش بيني آسيب هاي اجتماعي بر اساس مهار ت هاي زندگي در دانش آموزان
هدف پژوهش حاضر، پيش بيني آسيب هاي اجتماعي بر اساس مهار ت ها ي زندگي در دانش آموز ان بود. روش پژوهش توصيفي - همبستگي بود.
نویسنده: محمود نجفی، ایمان الله بیگدلی، غلامرضا دهشیری

چكيده
هدف پژوهش حاضر، پيش بيني آسيب هاي اجتماعي بر اساس مهار ت ها ي زندگي در دانش آموز ان بود.  روش پژوهش توصيفي - همبستگي بود. 800 دانش آموز با روش نمونه گيري طبقه اي نسبي انتخاب و پرسش نامه هاي مهار ت هاي زندگي و آسيب هاي اجتماعي محقق ساخته روي آنها اجرا گرديد. نتايج نشان داد كه بين آگاهي از مهار ت ها ي زندگي و آسيب ها ي اجتماعي رابطه ي منفي معنادار وجود دارد .
رگرسيون گام به گام نشان داد كه در گام اول متغير كنترل هيجانات وارد معادله رگرسيون شده و به تنهايي 29 درصد از واريانس آسيب هاي اجتماعي را تبيين مي كند. پس از آن مهارت خودآگاهي، تفكر خلاق، ارتباط بين فردي به ترتيب نقش مهم و معناداري در پي ش بيني آسيب ها ي اجتماعي داشتند و در مجموع اين متغيرها 34 درصد از تغييرات آسيب هاي اجتماعي را پيش بيني مي كنند . بنا براين، آگاهي از مهارت هاي زندگي نقش مهمي در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي دارد و مي توان با افزايش آگاهي دانش آموزان از اين مهار ت ها نسبت به پيشگيري از آسيب ها اقدام كرد.
واژه هاي كليدي: مهار ت هاي زندگي، آسيب هاي اجتماعي، دانش آموز