X
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
 
متن تصویر:
صفحه اصلی > گروه سبک زندگی > پایان نامه ها 

forooshgah

isabk

motaleat

آخرین مطالب
پنج شنبه 23 مرداد 1399
نگارش کتاب "تأثیرگذاری؛ آشنایی با مهارت تغییر و اصلاح رفتار"به پایان رسید
کتاب تأثیرگذاری؛ آشنایی با مهارت تغییر و اصلاح رفتار به قلم حجت‌الاسلام کاظم مطلبی پایان یافت.
پنج شنبه 23 مرداد 1399
آغاز مصاحبه سومین دوره پذیرش داوطلبان رشته مطالعات سبک زندگی اسلامی
مصاحبه سومین دوره پذیرش داوطلبان رشته مطالعات سبک زندگی اسلامی در سطح ۳ توسط مرکز تخصّصی آل یاسین آغاز شد.
سه شنبه 14 مرداد 1399
هفتمین جلسه تیم کارشناسی تدوین مطالعات مفهومی و راهبردی طرح محتوایی موزۀ آستان قدس رضوی برگزار شد
هفتمین نشست کارشناسی تدوین مطالعات مفهومی و راهبردی طرح محتوایی موزۀ حرم مطهر رضوی در مؤسسه آل یاسین برگزار گردید.
يکشنبه 12 مرداد 1399
بررسی زمینه‌های همکاری در دیدار مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد
تأکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و تجربه‌های مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین و نیز تشکیل تیم‌های کارشناسی از مهم‌ترین محورهای این دیدار می‌باشد.
دوشنبه 6 مرداد 1399
دیدار مدیر کل اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف با ریاست موسسه سبک زندگی
مدیرکل اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تولیدات محتوا باید در شئون زندگی مردم مصرف شود. تولید و عرضه کار شماست و توزیع (مصرف) کار ماست.
بررسی نقش رسانه های ملی (با تاکید بر تلویزیون) بر سبک زندگی اسلامی خانواده ها
دین اسلام به عنوان یک ایدئولوژی، ارائه دهنده کامل ترین سبک زندگی بشریت است و احکام و دستورهای آن، حوزه هایفردی، خانوادگی و اجتماعی را در بر می گیرد.
پدیدآور: محمد نورمحمدی نجف‌آبادی . فریبرز صدیقی ارفعی
محل ارائه: کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی
سال ارائه: 1393

دین اسلام به عنوان یک ایدئولوژی، ارائه دهنده کامل ترین سبک زندگی بشریت است و احکام و دستورهای آن، حوزه هایفردی، خانوادگی و اجتماعی را در بر می گیرد. از منظر اسلام، خانواده یکی از نعمت های بزرگی است که به بشریت عرضهشده و اولین و مهم ترین نهاد و گروه اجتماعی است که انسان، خود را در آن می یابد و همواره از آن متاثر است. هنگامی کهرسانه ها تحکیم خانواده را در مرکز سیاست های خود قرار دهند و از نظر صاحب نظران دینی برای تولید برنامه های خودبهره برند، و خانواده نیز با دغدغه و حساسیت، استفاده درست از این ابزار را بیاموزد، می توان شاهد شکوفایی هویت دینی وتحقق سبک زندگی اسلامی و کاهش مسائل ضد اخلاقی و اجتماعی باشیم. تلویزیون، مهم ترین ابزار سازنده نمادهایی استکه انسان معاصر به وسیله آنها می اندیشد. تلویزیون مهم ترین قدرت فرهنگی جامعه است، که تعیین می کند که چه ارزشها و سبک های زندگی غالب و حاکم هستند. اطلاعات این پژوهش با روش تحلیلی- اسنادی و جستجو در پایگاه ها و منابعاطلاعات علمی اینترنتی گردآوری شده است. در این مقاله ابتدا به بیان مفهوم سبک زندگی و سبک زندگی اسلامی به طورجداگانه پرداخته می شود؛ و پس از آن به بررسی اهمیت وجود رسانه )با تاکید بر تلویزیون( و همچنین اهمیت وجود سبکزندگی اسلامی در زندگی انسان می پردازیم؛ در ادامه به بیان تفاوت ها و اشتراکات خانواده و رسانه در زندگی و همچنیننقش و تاثیر رسانه )با تاکید بر تلویزیون( در ارتباط با سبک زندگی اسلامی خانواده پرداخته می شود؛ و در نهایت اهمیت بعدشناختی و عاطفی خانواده و رسانه را بیان می کنیم.