X
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
 
متن تصویر:
صفحه اصلی > گروه سبک زندگی > پایان نامه ها 

forooshgah

isabk

motaleat

آخرین مطالب
پنج شنبه 23 مرداد 1399
نگارش کتاب "تأثیرگذاری؛ آشنایی با مهارت تغییر و اصلاح رفتار"به پایان رسید
کتاب تأثیرگذاری؛ آشنایی با مهارت تغییر و اصلاح رفتار به قلم حجت‌الاسلام کاظم مطلبی پایان یافت.
پنج شنبه 23 مرداد 1399
آغاز مصاحبه سومین دوره پذیرش داوطلبان رشته مطالعات سبک زندگی اسلامی
مصاحبه سومین دوره پذیرش داوطلبان رشته مطالعات سبک زندگی اسلامی در سطح ۳ توسط مرکز تخصّصی آل یاسین آغاز شد.
سه شنبه 14 مرداد 1399
هفتمین جلسه تیم کارشناسی تدوین مطالعات مفهومی و راهبردی طرح محتوایی موزۀ آستان قدس رضوی برگزار شد
هفتمین نشست کارشناسی تدوین مطالعات مفهومی و راهبردی طرح محتوایی موزۀ حرم مطهر رضوی در مؤسسه آل یاسین برگزار گردید.
يکشنبه 12 مرداد 1399
بررسی زمینه‌های همکاری در دیدار مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد
تأکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و تجربه‌های مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین و نیز تشکیل تیم‌های کارشناسی از مهم‌ترین محورهای این دیدار می‌باشد.
دوشنبه 6 مرداد 1399
دیدار مدیر کل اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف با ریاست موسسه سبک زندگی
مدیرکل اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تولیدات محتوا باید در شئون زندگی مردم مصرف شود. تولید و عرضه کار شماست و توزیع (مصرف) کار ماست.
اخلاق مصرف از نگاه قرآن وحدیث
در این تحقیق ابتدا بحث‌های مقدماتی از قبیل تبیین موضوع، ضرورت و اهداف، پیشینه بحث، سوالات و فرضیه‌ها مطرح شده و بعد از آن در ورود به فصل اول به کلیات بحث پرداخته شده است سپس، بحث مفهوم‌شناسی اخلاق و مصرف بیان شده
پدیدآور: مرتضی جعفرپور برزکی
مقطع: کارشناسی ارشد
محل ارائه: دانشکده علوم حدیث
سال ارائه: 1390

چکیده: در این تحقیق ابتدا بحث‌های مقدماتی از قبیل تبیین موضوع، ضرورت و اهداف، پیشینه بحث، سوالات و فرضیه‌ها مطرح شده و بعد از آن در ورود به فصل اول به کلیات بحث پرداخته شده است سپس، بحث مفهوم‌شناسی اخلاق و مصرف بیان شده و بعد از آن نیز، بحث رابطه مصرف با اخلاق در دو حوزه اخلاق پسندیده و اخلاق ناپسند بررسی شده است. در فصل دوم به عوامل تأثیرگذار در شکل‌گیری اخلاق مصرف اسلامی اشاره شده و برای هر عاملی، نمونه‌هایی یا از قرآن و یا از روایات آورده شد. عمده بحث در فصل سوم، پیرامون انواع اخلاق مصرف می‌باشد که در سه نوع افراطی، تفریطی و اعتدالی مورد تحلیل و بررسی قرآنی و روایی قرار گرفته است. فصل چهارم که مهم‌ترین فصل این تحقیق است و به نوعی، نتیجه تحقیق هم محسوب می‌شود، به مدل‌های اسلامی اخلاق مصرف و اقسام این مدل‌ها پرداخته است. این نکته هم شایان ذکر است که در پایان هر فصلی، نتیجه‌گیری کلی از آن فصل نیز، به عمل آمده است.
کلید واژه‌ها: مصرف، مصرف‌گرایی، اخلاق مصرف، رفتار مصرفی، مقوله مصرف، الگوی مصرف، نعمت‌ها.