X
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
 
متن تصویر:
صفحه اصلی > مقالات 

forooshgah

isabk

motaleat

آخرین مطالب
سه شنبه 1 مرداد 1398
کارنمای مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین
به گزارش اداره روابط عمومی مؤسسه سبک زندگی آل یاسین؛ دستاوردهای پژوهشی، آموزشی و فرهنگی هنری مؤسسه سبک زندگی آل یاسین در قالب کارنما منتشر شد.
يکشنبه 30 تير 1398
ریاست مؤسسه سبک زندگی آل یاسین با آیت الله کعبی دیدار و گفتگو کردند
ریاست مؤسسه سبک زندگی آل یاسین حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمّدتقی فعّالی با آیت الله کعبی دیدار و گفتگو کردند.
چهارشنبه 26 تير 1398
اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی دوره دوم رشته مطالعات سبک زندگی اسلامی مرکز تخصصی آل یاسین در مقطع سطح 3
به گزارش اداره روابط عمومی مرکز تخصصی آل یاسین، اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته مطالعات سبک زندگی اسلامی مرکز تخصصی آل یاسین در مقطع سطح 3 اعلام شد.
چهارشنبه 26 تير 1398
انتشار دفتر نخست از مجموعه همسفر با یک عابر
به گزارش اداره روابط عمومی پژوهشکده سبک زندگی اسلامی، دفتر نخست از مجموعه «همسفر با یک عابر» که دربردارنده رازهای زندگی یوسف پیامبر(علیه السلام) است، منتشر شد.
سه شنبه 25 تير 1398
کارگاه مهارت‌های ارتباط موثر در محیط کار و خانواده ویژه کارشناسان شرکت خودروسازی سایپا سیتروئن
مؤسسه سبک‌زندگی آل یاسین با همکاری شرکت خودرسازی سایپا سیتروئن کاشان کارگاه مهارت‌های ارتباط موثر را برگزار کرد.
> مقالات > مقالات > فرهنگ آموزش
-
راه‏کارهای غلبه بر مدیریت بدن، از دیدگاه اسلامی
تاکنون در مجموع مقالات تألیف‏شده درباره حجاب و عفاف و دستکاری‏های بدنی، راه‏کارهای بسیاری برای برون‏رفت از بحران پوشش و آرایش در کشور ایران ذکر شده و در پژوهش‏های مختلفی تکرار شده است.
بیشتر...
-
دگرگونی در سلیقه پوششی مردم ایران از سال 1368 به بعد
اتفاق مهم در روزهای انقلاب، تبدیل‏شدن روسری به نماد انقلاب و اعتراض زنان علیه حکومت پهلوی بود. این در حالی است که فقط چند سال پس از انقلاب، استفاده از همین روسری، نشان طبقه تحصیل‏کرده و بیانگر مقاومت زنان در برابر حجاب انقلابی بود. علاوه بر حجاب، جنس، رنگ، اجزا و ترکیب پوششی افراد در تمامی این دوران، دلالت بر مدلول‏های متفاوتی داشته است؛ برای مثال کراوات که تا پیش از انقلاب، نماد طبقه متوسط شهری تلقی می‏شد و در سال‏های اولیه پس از انقلاب، نماد وابستگی به حزب اپوزیسیون بود و منفور به حساب می‏آمد، امروزه به جزء جدایی‏ناپذیر پوششِ فروشندگان بوتیک‏های مرکز و بالای شهر تهران تبدیل شده است.
بیشتر...
-
حجاب در سینمای ایران
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خط قرمزهای دینی، اعتقادی و فرهنگی که در بخش‏های مختلف به عنوان قانون اساسی حاکم شد، مسیر را تغییر داد؛ اما در بدنه سینما در سطحی که مطلوب جامعه اسلامی و مورد نظر بود، تأثیری ایجاد نکرد. فرهنگ عفاف و حجاب در حال حاضر در سینما چهره خوبی ندارد، به جز آثار برخی از سینماگران، فرهنگ عفاف و حجاب در بدنه سینمای ایران موفق نبوده است. شاهد مثال این مدعا را می‏توان در سیر نزولی نحوه و نوع پوشش استفاده بازیگران در فیلم‏های سینمایی، به ‏ویژه زنان بازیگر مشاهده کرد.
بیشتر...
نقدی بر فیلم: «جاذبه2013» Gravity2013
جاذبه زندگی در اعماق آسمان
کوارون معتقد است جهان به سمت اشتباهی حرکت می‏کند. شلوغی، آلودگی، ناامنی، جنگ و دین‏ستیزی در حال افزایش است و همه اینها باعث می‏شود روال عادی جهان، در آیندۀ نه چندان دور، دچار تغییراتی شود؛ از جمله این تغییرات، نابارور شدن انسان خواهد بود. کوارون در «جاذبه 2013» هم این فرضیه را دنبال می‏کند و شیوع اختلال در جنسیت را از جمله تغییرات جهان می‏داند
بیشتر...
-
تیپ‏‏ شناسی سبک‏ های مختلف پوششی و آرایشی زنان ایران
در این مقاله با ارجاع به ‏این مطالعاتِ اندک سعی شده تا تلقی ‏های مختلف زنان در سبک‏ های پوششی و آرایشی، از هم تفکیک و بازشناخته شود و در نهایت در چند دسته کلی خلاصه شود. بر این اساس 9 تیپ اجتماعی از یکدیگر متمایز شده ‏اند که در ادامه به ذکر آنها خواهیم پرداخت
بیشتر...
-
پوشش و آرایش در نگاه اسلام
بی‏حجابی و بد‏حجابی باعث کشاندن لذت‏های جنسی از محیط خانواده به اجتماع می‏شود و در نتیجه منجر به تضعیف نیروی کار افراد جامعه می‏گردد. بدون تردید مردی که در خیابان، بازار، اداره، کارخانه و... همواره با ظواهر محرک و مهیج انسان‏های بد حجاب و آرایش‏کرده مواجه باشد، تمرکز نیروی کار او کاهش می‏یابد. بر خلاف کشورهای غربی که میدان کار و فعالیت‏های اجتماعی را با لذت‏جویی‏های جنسی در هم می‏آمیزند. اسلام می‏خواهد با رعایت حجاب و پوشش، محیط اجتماع از این‏گونه لذت‏ها پاک شده و لذت‏های جنسی فقط در کادر خانواده و با ازدواج مشروع انجام شود.
بیشتر...
-
برنامه‏ ریزی فرهنگی – بخش دوم
بر اساس تحقیقات، تفکر راهبردی در برنامه‏ریزی کشور، چه در حوزة کلان و چه در حوزة سازمان‏ها به چشم می‏خورد. بدین معنا که در مواردی برنامه‏ریزی راهبردی در سازمان‏ها با تکیه بر تعاریف نظری آن به کار گرفته شده‏ و به جای ایجاد ارتباط بین اهداف راهبردی و برنامه‏های اجرایی، تنها به حل مشکلات داخلی پرداخته‏اند.
بیشتر...
-
برنامه ‏ریزی فرهنگی – بخش اول
هنگامی که اصطلاح برنامه‏ریزی فرهنگ را به کار می‏بریم، منظور هماهنگ‏سازی فعالیت‏های فرهنگی و هنری در جامعه است و آن‏گاه که از واژة برنامه‏ریزی فرهنگی استفاده می‏کنیم، منظور نحوة به کارگیری منابع فرهنگی برای توسعة یکپارچگی شهرها، مناطق و کشورهاست؛ به عبارت دقیق‏تر، «برنامه‏ریزی فرهنگی فرآیند تشخیص پروژه‏ها، طراحی برنامه‏ها و مدیریت اجرا را گویند. هدف از این نوع برنامه‏ریزی در واقع، یک نگرش فرهنگی به انواع سیاست‏گذاری‏های عمومی است.»
بیشتر...
-
آسیب‏‏شناسی افراط در مدیریت بدن
چنانچه مدیریت‏های افراطیِ افراد در بدن خویش، مانند اقدام به آرایش‏های بیش از اندازه، بدحجابی و رعایت‏نکردنِ شئونات مرسوم در حجاب، تمایل به دستکاری‏های پزشکی در بدن و انجام جراحی‏های مختلف با انگیزه زیباتر شدن را با دقت و تأمل بیشتری بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که‏این اعمال، پیامدهای متفاوتی را به همراه خواهد داشت که ممکن است درصد بالایی از آنها به شکل آسیب و مشکلات نگران‏کننده ظاهر شود.
بیشتر...
-
آسیب‏‏‏شناسی بازی‏های رایانه‏ای – بخش دوم
باید بر فضای بازی، اخلاق و معنویت حاکم باشد و رابطة هم‏بازی‏ها رابطة گرگ و بره نباشد و دروغ، تزویر، اغوا، انحراف، فریب و خیانت با فضای بازی آمیخته نشود. اگر ارمغان هم‏بازی‏ها برای کودکان اینها باشد، باید نوباوگان خود را از آنها دور سازیم. در این صورت، خلأ هم‏بازی خوب را باید خود بزرگ‏سالان پر کنند؛ چرا که کودک را می‏شود از هم‏بازی بد محروم کرد؛ اما نمی‏شود از بازی برحذر داشت.
بیشتر...
[2 3 4 5 6 7 ]   صفحه بعدی >>